(0442) 343 43 55

Okumayı Güçlendirme

HAZIR MISINIZ ?

( ZİHNİNİZİ VE BEYNİNİZİ KEŞFEDİN )

6ÖRDÜ6ÜNÜ2  G181  OKUDU6UNU2 81R M3TN1N TÜM K3L1M3L3R1 Y4D4 H4RFL3R1 T4M OLM454 B1L3 Y4D4 B4Z1 H4RFL3R1N Y3R1N3 8U M3T1ND3K1 G1B1 F4RKL1 53M8OLL3R KULL4N1L8A D4 21HN1N121N OL4Ğ4NÜ5TÜ GÜC5 54Y351ND3 OKUY481L1YOR V3 4NL4Y481L1YOR5UNUU2.3Ğ3R 512 D3 2ORL4NM4D4N OKUY4B1LD1Y53N12 53V1381L1R V3 K3ND1N1ZL3 GURUR DUY481L1R51N1Z.

  • BEYNİMİZ BELLEKTE KAYDETMİŞ OLDUĞU KELİME VE SÖZLERİ, ANIMSAYARAK YA DA DEĞİŞTİRİLİP KALDIRAN HARFLERİ TAMAMLAYARAK OKUMAYA DEVAM ETMEKTEDİR.

 

HIZLI OKUMA MI ? ANLAMLI OKUMA MI ?

Dakikada kaç kelime okumanız değil, hızlı okurken tam olarak okuduğunuzu  anlamanız sizin için daha önemlidir. Her bireyin okuma performansı farklıdır. Bu yüzden standart bir hızlı okuma programı her bireye uygulanabilecek bir yöntem değildir. Özellikle okullarda yapılan okuma yarışları kaygıyı artırdığı gibi anlama dahil olmayı da azaltır. Bireysel farklılıklar ve okuma öyküsü zedelenmiş bireyler önce basamaklı okuma yöntemi ve ilgiyi artırıcı okuma seçimleriyle desteklenmelidir. Belletme (anlamlandırma) sürecine dahil olamayan okuma körlüğü vb. okuma problemleri yaşayan belirli yaş grubuna dahil bireyler ''Okumayı İyileştirme-Güçlendirme'' programı sayesinde kendi performansına uygun anlamlı okuma edinimi kazanır.

 

OKUMAYI GÜÇLENDİRME  NEDİR?

Okumayı güçlendirme eğitimi , ilkokul çağındaki öğrencilerin yavaş okuma, okuyamama, eksik ya da yanlış okuma ve etkili bir şekilde okuyamama gibi problemlerine çözüm bulmak amacıyla tasarlanmıştır.

Okuma ve yazma güçlüğü, özellikle ilkokul dönemindeki çocukların başarısında önemli bir rol oynamaktadır. Okumakta zorlanan çocuk aynı zamanda ödevlerini etkin bir şekilde yapamaz, sınavlardan düşük not alabilir ve çeşitli başarısızlıklar yaşayabilir. Bu şekilde çocuk kendini okuldan soyutlayarak sosyal yönü zayıf, özgüveni bastırılmış eksik bir birey olarak hissedebilir.

Okumayı güçlendirme eğitimi bu noktada devreye girerek, okumaya başlanıldığı andan itibaren yapılan hataları ortadan kaldırarak; etkili, hızlı ve anlayarak okuma tekniklerini öğretir ve çocuklar okumaktan zevk almaya başlar.

Okuma güçlendirme eğitimi ile okuma gücü ve isteğinin artırılmasının yanı sıra, dikkat güçlendirme çalışmaları yapılarak, dikkat eksikliği, motivasyon dağınıklığı problemleri de minimuma indirilir.

Okuma ve okumayı sevdirme çocuklara küçük yaştan itibaren aşılanması gereken bir alışkanlıktır. Çok okuyan, hızlı ve anlayarak okuyan çocuklar, ileride kendilerini daha iyi ifade edebilen, özgüvenleri yüksek, ufukları geniş ve genel kültür birikimleri yüksek bireyler olarak sosyalleşirler.

Okuma güçlendirme eğitimi ile çocukların okuma güçlüğü çekerken karşılaştıkları problemler tespit edilir, bu yolla güçlü okuma ve yazma teknikleri uygulanarak etkili okuma becerileri kazandırılır.

            

 

Ortalama Okuma Hızı Nedir?

Bugün insanların okuma hızları yaşa, eğitim düzeyine, okuma miktarlarına göre değişmekle birlikte dakikada 150-200 kelime civarındadır. Ortalama bir kitabın her sayfasında 180-200 kelime olduğunu düşünürsek ortalama bir okuyucu dakikada bir sayfa kitap okuyabilir. Eğer siz şu ana kadar burada geçen 203 kelimeyi bir dakikada okuduysanız ( okuyabilirseniz ) ülkemiz ortalamalarında bir okuma hızına sahipsiniz demektir.

 

 

 

Okumayı Güçlendirme Eğitimi Kimler Katılmalı

- Eksik ve yavaş okuyan,

- Yanlış heceleme yapan,

- Harfleri söylerken eksik ve yanlış söyleyen,

- İmla kurallarına dikkat etmeyen,

- Okuma esnasında vurgu, tonlama ve ses tonu ile ilgili sorun - yaşayan,

- Okuduğu yazının bazı kısımlarını anlamada güçlük çeken,

- Okumaktan sıkılan, okumayı sevmeyen 1. 2. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencileri Okuma Güçlendirme Eğitimine katılabilir.

 

 

Okumayı Güçlendirme Eğitimi ile Öğrenci Neler Kazanır?

- Okuma güçlendirme çalışmaları ile okuma hızı ve okuma isteğinde yükselme olur.

- Eksik okuma, yanlış okuma ve heceleyerek okuma durumlarını ortadan kaldırır.

- Okuduğunu daha çok anlamaya başlar.

- Noktalama ve imla işaretlerine dikkat eder.

- Anlatım bozukluğu problemlerini giderir.

- Okurken ses tonuna ve vurgulamalarına dikkat eder.

- Kelimelerin sonunu doğru tamamlar.

- Okumaktan sıkılmaz, zevk almaya başlar.

- Okuma ve anlama hızında iyileşmeler görülür.

                 

       

 

 Hızlı Okumanın Yararları Nelerdir?

  • Eğitim hayatınız boyunca okumak zorunda olduğunuz ders kitabı, ödev ve sınavlara ayırdığınız süre en az yarı yarıya azalacak. Böylece kendinize, sosyal yaşamınıza ve sizi mutlu edecek aktivitelerinize daha çok zaman ayırabileceksiniz.
  • Okumak zorunda olduğumuz kaynakları kısa sürede kısa sürede okumak sizi mutlu edecek, size okumayı sevdirecek dolayısıyla daha fazla okuyan birey olacaksınız.
  • Daha çok okuyan ve genel kültür düzeyi yükselmiş bireyler olarak hayatta daha güçlü ve başarılı olacaksınız. Bu da sizi mutlu edecek.
  • Okuduğunuz kaynakları anlama oranınız artacağı için bu hem okul başarınıza hem de hayat başarınıza doğrudan etki edecek.
  • Sınav süre problemi yaşamayacak dolayısıyla daha başarılı sonuçlar alacaksınız.
  • Daha bilgili bireyler olacaksınız. Daha fazla bilgi beynin daha çok çalışması, daha çok çalışan beyin de daha sağlıklı bir beden demektir.

 

Hızlı Okuma Programının Dinamikleri Nelerdir?

 

  • Gözün fiziki performansının arttırılması ve sürekli zinde tutulması
  • Hızlı okuma tekniklerinin öğrenilmesi
  • Dikkat ve konsantrasyon düzeyinin iyileştirilmesi
  • Hafızanın iyi tutulması

 

  • AKADEMİMİZDE okumayı güçlendirme çalışmaları çocuk ya da yetişkin programlarımıza katılan herkese uygulanmaktadır. Doğru okuma bilgiyi hafızaya atmada önemli bir araçtır. Göz ve kulak işbirliğiyle gerçekleştirilen okuma edinimi beynin bilgiyi olduğu gibi belletmesine neden olur. Eksik ya da uyduruk okumalar kazanılan bilginin de aynı oranda eksik ve uyduruk biçimiyle yerini alır. Sağlam olmayan bilgi ve sonraki deforme olmuş bilgi yığınları çıktılar olarak da  bilginin işlenmesinde sorunlara neden olmaktadır. HER ÖĞRENME, ANCAK DOĞRU KANALDAN VE MUNTAZAM BİÇİMİYLE KALICI OLUR!’’