(0442) 343 43 55

Okumayı Güçlendirme

HAZIR MISINIZ ?

( ZİHNİNİZİ VE BEYNİNİZİ KEŞFEDİN )

6ÖRDÜ6ÜNÜ2  G181  OKUDU6UNU2 81R M3TN1N TÜM K3L1M3L3R1 Y4D4 H4RFL3R1 T4M OLM454 B1L3 Y4D4 B4Z1 H4RFL3R1N Y3R1N3 8U M3T1ND3K1 G1B1 F4RKL1 53M8OLL3R KULL4N1L8A D4 21HN1N121N OL4Äž4NÜ5TÜ GÜC5 54Y351ND3 OKUY481L1YOR V3 4NL4Y481L1YOR5UNUU2.3Äž3R 512 D3 2ORL4NM4D4N OKUY4B1LD1Y53N12 53V1381L1R V3 K3ND1N1ZL3 GURUR DUY481L1R51N1Z.

  • BEYNİMİZ BELLEKTE KAYDETMİŞ OLDUÄžU KELİME VE SÖZLERİ, ANIMSAYARAK YA DA DEĞİŞTİRİLİP KALDIRAN HARFLERİ TAMAMLAYARAK OKUMAYA DEVAM ETMEKTEDİR.

 

HIZLI OKUMA MI ? ANLAMLI OKUMA MI ?

Dakikada kaç kelime okumanız deÄŸil, hızlı okurken tam olarak okuduÄŸunuzu  anlamanız sizin için daha önemlidir. Her bireyin okuma performansı farklıdır. Bu yüzden standart bir hızlı okuma programı her bireye uygulanabilecek bir yöntem deÄŸildir. Özellikle okullarda yapılan okuma yarışları kaygıyı artırdığı gibi anlama dahil olmayı da azaltır. Bireysel farklılıklar ve okuma öyküsü zedelenmiÅŸ bireyler önce basamaklı okuma yöntemi ve ilgiyi artırıcı okuma seçimleriyle desteklenmelidir. Belletme (anlamlandırma) sürecine dahil olamayan okuma körlüÄŸü vb. okuma problemleri yaÅŸayan belirli yaÅŸ grubuna dahil bireyler ''Okumayı İyileÅŸtirme-Güçlendirme'' programı sayesinde kendi performansına uygun anlamlı okuma edinimi kazanır.

 

OKUMAYI GÜÇLENDİRME  NEDİR?

Okumayı güçlendirme eÄŸitimi , ilkokul çağındaki öÄŸrencilerin yavaÅŸ okuma, okuyamama, eksik ya da yanlış okuma ve etkili bir ÅŸekilde okuyamama gibi problemlerine çözüm bulmak amacıyla tasarlanmıştır.

Okuma ve yazma güçlüÄŸü, özellikle ilkokul dönemindeki çocukların baÅŸarısında önemli bir rol oynamaktadır. Okumakta zorlanan çocuk aynı zamanda ödevlerini etkin bir ÅŸekilde yapamaz, sınavlardan düÅŸük not alabilir ve çeÅŸitli baÅŸarısızlıklar yaÅŸayabilir. Bu ÅŸekilde çocuk kendini okuldan soyutlayarak sosyal yönü zayıf, özgüveni bastırılmış eksik bir birey olarak hissedebilir.

Okumayı güçlendirme eÄŸitimi bu noktada devreye girerek, okumaya baÅŸlanıldığı andan itibaren yapılan hataları ortadan kaldırarak; etkili, hızlı ve anlayarak okuma tekniklerini öÄŸretir ve çocuklar okumaktan zevk almaya baÅŸlar.

Okuma güçlendirme eÄŸitimi ile okuma gücü ve isteÄŸinin artırılmasının yanı sıra, dikkat güçlendirme çalışmaları yapılarak, dikkat eksikliÄŸi, motivasyon dağınıklığı problemleri de minimuma indirilir.

Okuma ve okumayı sevdirme çocuklara küçük yaÅŸtan itibaren aşılanması gereken bir alışkanlıktır. Çok okuyan, hızlı ve anlayarak okuyan çocuklar, ileride kendilerini daha iyi ifade edebilen, özgüvenleri yüksek, ufukları geniÅŸ ve genel kültür birikimleri yüksek bireyler olarak sosyalleÅŸirler.

Okuma güçlendirme eÄŸitimi ile çocukların okuma güçlüÄŸü çekerken karşılaÅŸtıkları problemler tespit edilir, bu yolla güçlü okuma ve yazma teknikleri uygulanarak etkili okuma becerileri kazandırılır.

            

 

Ortalama Okuma Hızı Nedir?

Bugün insanların okuma hızları yaÅŸa, eÄŸitim düzeyine, okuma miktarlarına göre deÄŸiÅŸmekle birlikte dakikada 150-200 kelime civarındadır. Ortalama bir kitabın her sayfasında 180-200 kelime olduÄŸunu düÅŸünürsek ortalama bir okuyucu dakikada bir sayfa kitap okuyabilir. EÄŸer siz ÅŸu ana kadar burada geçen 203 kelimeyi bir dakikada okuduysanız ( okuyabilirseniz ) ülkemiz ortalamalarında bir okuma hızına sahipsiniz demektir.

 

 

 

Okumayı Güçlendirme EÄŸitimi Kimler Katılmalı

- Eksik ve yavaÅŸ okuyan,

- Yanlış heceleme yapan,

- Harfleri söylerken eksik ve yanlış söyleyen,

- İmla kurallarına dikkat etmeyen,

- Okuma esnasında vurgu, tonlama ve ses tonu ile ilgili sorun - yaşayan,

- OkuduÄŸu yazının bazı kısımlarını anlamada güçlük çeken,

- Okumaktan sıkılan, okumayı sevmeyen 1. 2. 3. 4. ve 5. sınıf öÄŸrencileri Okuma Güçlendirme EÄŸitimine katılabilir.

 

 

Okumayı Güçlendirme EÄŸitimi ile ÖÄŸrenci Neler Kazanır?

- Okuma güçlendirme çalışmaları ile okuma hızı ve okuma isteÄŸinde yükselme olur.

- Eksik okuma, yanlış okuma ve heceleyerek okuma durumlarını ortadan kaldırır.

- OkuduÄŸunu daha çok anlamaya baÅŸlar.

- Noktalama ve imla iÅŸaretlerine dikkat eder.

- Anlatım bozukluğu problemlerini giderir.

- Okurken ses tonuna ve vurgulamalarına dikkat eder.

- Kelimelerin sonunu doÄŸru tamamlar.

- Okumaktan sıkılmaz, zevk almaya başlar.

- Okuma ve anlama hızında iyileÅŸmeler görülür.

                 

       

 

 Hızlı Okumanın Yararları Nelerdir?

  • EÄŸitim hayatınız boyunca okumak zorunda olduÄŸunuz ders kitabı, ödev ve sınavlara ayırdığınız süre en az yarı yarıya azalacak. Böylece kendinize, sosyal yaÅŸamınıza ve sizi mutlu edecek aktivitelerinize daha çok zaman ayırabileceksiniz.
  • Okumak zorunda olduÄŸumuz kaynakları kısa sürede kısa sürede okumak sizi mutlu edecek, size okumayı sevdirecek dolayısıyla daha fazla okuyan birey olacaksınız.
  • Daha çok okuyan ve genel kültür düzeyi yükselmiÅŸ bireyler olarak hayatta daha güçlü ve baÅŸarılı olacaksınız. Bu da sizi mutlu edecek.
  • OkuduÄŸunuz kaynakları anlama oranınız artacağı için bu hem okul baÅŸarınıza hem de hayat baÅŸarınıza doÄŸrudan etki edecek.
  • Sınav süre problemi yaÅŸamayacak dolayısıyla daha baÅŸarılı sonuçlar alacaksınız.
  • Daha bilgili bireyler olacaksınız. Daha fazla bilgi beynin daha çok çalışması, daha çok çalışan beyin de daha saÄŸlıklı bir beden demektir.

 

Hızlı Okuma Programının Dinamikleri Nelerdir?

 

  • Gözün fiziki performansının arttırılması ve sürekli zinde tutulması
  • Hızlı okuma tekniklerinin öÄŸrenilmesi
  • Dikkat ve konsantrasyon düzeyinin iyileÅŸtirilmesi
  • Hafızanın iyi tutulması

 

  • AKADEMİMİZDE okumayı güçlendirme çalışmaları çocuk ya da yetiÅŸkin programlarımıza katılan herkese uygulanmaktadır. DoÄŸru okuma bilgiyi hafızaya atmada önemli bir araçtır. Göz ve kulak iÅŸbirliÄŸiyle gerçekleÅŸtirilen okuma edinimi beynin bilgiyi olduÄŸu gibi belletmesine neden olur. Eksik ya da uyduruk okumalar kazanılan bilginin de aynı oranda eksik ve uyduruk biçimiyle yerini alır. SaÄŸlam olmayan bilgi ve sonraki deforme olmuÅŸ bilgi yığınları çıktılar olarak da  bilginin iÅŸlenmesinde sorunlara neden olmaktadır. HER ÖÄžRENME, ANCAK DOÄžRU KANALDAN VE MUNTAZAM BİÇİMİYLE KALICI OLUR!’’