Zeka GeliÅŸtirici Oyun EÄŸitimleri
AKIL OYUNLARI EĞİTİCİ EĞİTİMİ VE OKUL-KURUM UYGULAMALARINDA PEDAGOJİK DESTEK EĞİTİMİ
Akıl Oyunları; bilgi gerektirmeyen, akıl yürütme, hızlı düÅŸünme, yaratıcılık, ipuçlarından yararlanabilme gibi becerileri kullanarak çözülebilen sorulara verilen genel bir isimdir. Yani Akıl oyunları hem kutu hem kağıt olmak üzere çeÅŸitlilik göstermektedir.
BİLGİMİZİ VE PRATİĞİMİZİ PAYLAŞALIM
Uzun yıllar belirli yaÅŸ aralığında binlerce bireye Akıl oyunları oynattık, gözlem yaptık ve gerek öÄŸrenmelerine gerekse eÄŸlencelerine ortak olduk. Bilgi ve deneyimlerimiz doÄŸrultusunda Akıl Oyunları yöntemi üzerine edindiklerimizi eÄŸitim kurumları ve özel kurumlarla paylaÅŸmaya çalıştık. Akıl oyunları yeni eÄŸitim sisteminin vazgeçilmez bir parçası olduÄŸu aÅŸikar, eÄŸlenerek öÄŸrenme yönteminin en önemli organlarının başında gelen zeka oyunları hem zeka geliÅŸimini olumlu yönde etkiliyor, hem de öÄŸrenmeyi kolaylaÅŸtırıyor. Bu eÄŸitimi verebilmek içinde belirli eÄŸitim süreçlerinden geçilmesi gerekiyor. Bizlerde Dikkat Akademisi olarak bu eÄŸitimi veren öncü kurumlardan birisiyiz. ÇeÅŸitli kamu kurumlarına ve eÄŸitim kurumlarına akıl oyunları eÄŸitimi ve akıl oyunları sınıf dizaynı için uzman kadromuzla hizmet vermekteyiz.
“Beynin üst düzey iÅŸlem becerilerini harekete geçirmede ulaşılması kolay ve eÄŸlenceli materyallerdir!“
Zihni açan, aklı çalıştıran, öÄŸrenmeyi kolaylaÅŸtıran, çabuk öÄŸrenmeyi saÄŸlayan “Zeka Oyunları” geleceÄŸin eÄŸitim metodudur. “EÄŸlenirken öÄŸrenme” ilkesine dayanan zeka oyunları zihni açıp öÄŸrenmeyi kolaylaÅŸtırdığı için çocukların zeka geliÅŸimine, yaratıcılıklarına ve akademik baÅŸarılarına katkı saÄŸlar. Çocuklar eÄŸlenirken öÄŸrenir, zekaları geliÅŸir.Bu unsurları göz önünde bulundurduÄŸumuzda akıl oyunları eÄŸitimini verecek olan eÄŸitimcinin de ciddi bir eÄŸitimden geçmesi gerekmektedir.
“AKIL OYUNLARI BOÅž ZAMAN ETKİNLİĞİ DEĞİL, ZİHİNSEL BİR GELİŞİM ÇABASIDIR. “
Son yılların önemli bir eÄŸitici etkinliÄŸi olan Akıl oyunları, neredeyse her yaÅŸa uygunluÄŸu ve eÄŸlenceli olma özelliÄŸi sayesinde popülerlik kazanmıştır. Öyle ki Milli EÄŸitim Bakanlığı, proje kapsamında Akıl oyunları dersi uygulamasının etüt çalışması niteliÄŸinde 2013-2014 eÄŸitim öÄŸretim yılında uygulamaya baÅŸlanan 5-6-7 ve 8. Sınıflar için seçmeli Akıl Oyunları dersi ile yeni nesil öÄŸrencilerinin daha üretken ve bilgiyi iÅŸleyen bireyler olmasını hedeflemiÅŸtir. Önümüzdeki yıllarda ders programına dahil edilmesi planlanan bu çalışma, okul öÄŸrenmelerinin tek yönlü ve ezber niteliÄŸinden aktif uygulamayı saÄŸlamasına yönelik dikkat çekici niteliktedir. Özellikle problem çözme, planlama yapma, dikkat güçlendirme ve stratejik düÅŸünme becerilerini geliÅŸtirmesi bakımından bireyin doÄŸrudan katılımının ürünü olması esastır. Gününün büyük bölümünü okulda geçiren öÄŸrencilerimiz, bu tarz nitelikli etkinliklere vakit bulamamakta; kalan zamanlarını ya ödev üzerinde ya da teknolojik ürünlere bağımlılıkla tüketmektedir. Ödev yapmak, öÄŸrenme sürecinde salt alıcı durumda olan bireyin uygulama tekrarıdır. Tekrar, zihinsel bir öÄŸrenme sürecidir fakat öÄŸrenilenlerin uygulamasından öteye geçirilemez. Üst düzey zihinsel iÅŸlemler kullanılmadığı için mevcut öÄŸrenilenler de zamanla iÅŸe yaramaz hale gelebilmektedir. Bu yüzden Akıl Oyunları, öÄŸrenilen bilginin iÅŸlenmesinde ve üst düzey becerilerin geliÅŸiminde çok ciddi katkılar saÄŸlamaktadır: problem çözme, zihin dinamiÄŸi, bilgi iÅŸbirliÄŸi, çok yönlü düÅŸünme, strateji geliÅŸtirme, dikkat ve sürdürülebilir dikkat seviyesinde artış, planlama, yönerge takibi, sorumluluk alma, analitik düÅŸünme- akıl yürütme- analiz-kavrama-muhakeme-, benzer ve farklı olanı kodlama, görsel algı, iÅŸlem pratiÄŸi vb sayısız katkılarının yanında kendine güven, farkındalık, gruba dahil olma, etkili iletiÅŸim gibi duyusal geliÅŸimimiz için de üzerinde durulmaya deÄŸerdir.
Akıl oyunları, nasihatten çok daha etkilidir. Çünkü bu süreçte birey, kendini keÅŸfeder, eksik yanları ile yüzleÅŸir ve bir çabalama süreci doÄŸal olarak geliÅŸir.
ÖÄŸrenciler oyunlarda kazanmış oldukları problem tanıma, çözüm üretme ve farklı yöntem deneme gibi özellikleri derslerinde de uygulayarak okul baÅŸarısını artıracaklardır. Oyunlar sayesinde, öÄŸrenci derse aktif katılacak ve dersin iÅŸleniÅŸinde ‘yaparak-yaÅŸayarak’ öÄŸrenme metodunu daha verimli uygulayacaktır. Bu yüzden Akıl Oyunları Dersi üzerinde çalışılması gereken ve uygulayıcıların ciddi uzmanlık ve deneyime sahip kiÅŸilerden olmasına dikkat edilmelidir.
Hızlı ve iÅŸlevsel öÄŸrenmede geleceÄŸin metodu ‘’AKIL OYUNLARI’’ dır.
NEDEN AKIL OYUNLARI?
-BaÅŸladığı etkinliÄŸe eÄŸlenerek dahil olduÄŸu için sürdürülebilir dikkat ve odaklanma becerisini geliÅŸtirir.
-Beynin saÄŸ ve sol lobları arasında eÅŸ zamanlı diyaloÄŸu güçlendirir.
-BiliÅŸsel süreci aktif kılarak öÄŸrenme basamaklarına zorunlu dahil eder.
-DüÅŸünme becerisini geliÅŸtirir. DoÄŸru düÅŸünme, farklı düÅŸünme, alternatifli düÅŸünme, çoklu düÅŸünme gibi her alanda düÅŸünmeye sevk eder.
-Zamanı etkili kullanmayı öÄŸrenir.
-Oyunların farklı alanlarda beceri gerektirmesinden dolayı kendini tanımasına yardımcı olur.
-KarşılaÅŸacağı problemler karşısında yöntem geliÅŸtirmeyi öÄŸrenir.
Akıl OYUNLARININ FAYDALARI
- Zekayı aktif tutarak öÄŸrenmeyi kolaylaÅŸtırır
- Planlı hareket etme becerisi kazandırır
- Öngörüyü güçlendirir
- Yeni yetenekler edinmeyi saÄŸlar
- Unutkanlığa iyi gelir
- Konsantrasyonu yükseltir
- Çözüm üretme ve çok yönlü düÅŸünme yeteneÄŸini geliÅŸtirir
- Yeteneklerin sınırını tanımayı sağlar
- Araştırmacı yeteneğini geliştirir
- Ezbercilikten uzaklaştırarak araştırmacı bir kişilik kazandırır
- BaÅŸarısızlıklarda yılmamayı ve tekrar denemeyi öÄŸretir
- Kuralları anlamayı ve öÄŸrenmeyi saÄŸlar
- Sistemli düÅŸünme alışkanlığını kazandırır
- BoÅŸ vakitlerin hem eÄŸlenme hem de öÄŸrenme ile geçmesini saÄŸlar