Okul Öncesi Adım Adım Kodlamaya Giriş

Okul Öncesi Adım Adım Kodlamaya GiriÅŸ Seti
Sayfa sayısı: 48
Kitap sayısı: 3 seviye 3 kitap, yazı tahtası ve kalem
Yaş aralığı: 4 - 6 yaş arası
Dikkat Atölyesi Yayınları kitapları, çocuÄŸunuzla baÄŸ kurmanın, onlarla eÄŸlenceli vakit geçirmenin en kolay yolu. Sürekli bu tarz etkinlikler yapmak dikkat ve odaklanma, mantık, kritik düÅŸünme, çıkarım yapma ve matematik becerisine katkı saÄŸlar.
Dünya çapında birçok pedagog, psikolog, çocuk doktoru, öÄŸretmen ve eÄŸitimciler okul öncesinde yapılan bu tarz etkinliklerin önemini özellikle vurgulamaktadır.
- Algoritma çalışmaları çocuklarda ince motor geliÅŸimi, dikkat ve odaklanma, hayal gücü, yer ve yön kavramı, matematiksel beceri gibi konularda etkilidir.
- Hücreler üzerindeki çizimleri yaparken okların yönü ve hücrelerin sayısı, sayı sayma becerisini geliÅŸtirir.
- Hücrelerdeki algoritmayı yaparak boyamak hem resim yapma becerisini hem de mekansal hayal gücünü geliÅŸtirir.
- Adım adım kodlamaya girerken oluÅŸturulan algoritmalar çocuklarda kodlamanın mantığını anlamayı saÄŸlar.
- İşitsel algının geliÅŸmesi için algoritmayı çocuÄŸa sesli bir ÅŸekilde söyleyip onun yapmasını saÄŸlayabilirsiniz. Bu çalışma onun hem dikkatini hem de yönergeleri kavramasını arttıracaktır.
- Dikkat ve odaklanma becerisinin geliÅŸmesi için yönerge takibi oldukça önemli bir egzersizdir. Bu tarzda ne kadar çok etkinlik yapılırsa, çocuÄŸun dikkat ve odaklanması o ölçüde artar.
- Grafik dikte çalışmaları çocuklarda ince motor geliÅŸimine katkı saÄŸlar. Ellerinin hareketlerini koordine etme becerisine yardımcı olur. Bu da okul döneminde daha iyi yazı yazma becerisini geliÅŸtirir. Grafik dikte çalışmaları her yerde kullanılabilir. ÖrneÄŸin; evde çocuÄŸunuzla vakit geçirirken, seyahat sırasında ya da eÄŸitim kurumlarında heyecanlı bir ÅŸekilde uygulanabilir. Bu bir ders aktivitesi deÄŸil, çocuÄŸun geliÅŸimine büyük katkı saÄŸlayacak bir oyun niteliÄŸindedir. Grafik dikte çalışmaları, 4 ve 5 yaşındaki çocuklar için maksimum 15 dakika, 6 yaÅŸ için maksimum 20 dakika, birinci sınıf öÄŸrencileri için ise en fazla 30 dakika en az 20 dakika uygulandığı taktirde daha verimli sonuçlar alınabilir.