Algoritma Temelli Adım Adım Kodlama 4'lü Kitap Seti

Adım Adım Kodlama 4'lü Kitap Seti
Sayfa sayısı: 48
Kitap sayısı: 4 seviye 4 kitap
Yaş aralığı: 6 - 10 yaş arası
Adım adım kodlama kitabı Türkiye'de iÅŸitsel algı geliÅŸiminde üretilen çok özel bir üründür.
Dikkat Atölyesi Yayınları kodlama kitapları çocuÄŸunuzla baÄŸ kurmanın, onlarla eÄŸlenceli vakit geçirmenin en kolay yolu. Sürekli bu tarz etkinlikler yapmak dikkat ve odaklanma, mantık, kritik düÅŸünme, çıkarım yapma ve matematik becerisine katkı saÄŸlar.
- Algoritma çalışmaları çocuklarda ince motor geliÅŸimi, dikkat ve odaklanma, hayal gücü, yer ve yön kavramı, matematiksel beceri geliÅŸimi gibi konularda etkilidir.
- Hücreler üzerindeki çizimleri yaparken okların yönü ve hücrelerin sayısı, sayı sayma becerisini geliÅŸtirir.
- Hücrelerdeki algoritmayı yaparak boyamak hem resim yapma becerisini hem de hayal gücünü geliÅŸtirir.
- Adım adım kodlamaya girerken oluÅŸturulan algoritmalar çocuklarda kodlamanın mantığını anlamayı saÄŸlar.
- İşitsel algı becerisinin geliÅŸmesi için algoritmayı çocuÄŸa sesli bir ÅŸekilde söyleyip onun yapmasını saÄŸlayın. Bu çalışma onun hem dikkatini hem de yönergeleri almasını arttıracaktır.
- Dikkat ve odaklanma becerisinin geliÅŸmesi için yönerge takibi oldukça önemli bir egzersizdir. Bu tarzda ne kadar çok etkinlik yapılırsa çocuÄŸun dikkat ve odaklanması o ölçüde artar.
- Grafik dikte çalışmaları çocuklarda ince motor geliÅŸimine katkı saÄŸlar. Ellerinin hareketlerini koordine etme becerisine yardımcı olur. Bu da okul döneminde daha iyi yazı yazma becerisini geliÅŸtirir.
Grafik Dikte Çalısması Nasıl Yapılmalı?
- Bireysel çalışmalarda yönergelere göre ÅŸekil tamamlanır. İsteÄŸe baÄŸlı olarak baÅŸlangıç noktasından verilen boyama yapılır. Yapılan çalışmadan sonra arka sayfasına aynı etkinliÄŸi kendisinin yapması istenir. (Zaman zaman ön sayfadaki çizime bakılabilir.)
- Grup çalışmalarında gibi grup olarak da çalışma yapılabilir. Grup çalışmaları bireysel metod tercih edilebileceÄŸi çocukların iÅŸitsel algısını geliÅŸtirir.
- Grup çalışmasında iÅŸitsel algı geliÅŸimi: ÖÄŸretmen sesli bir ÅŸekilde ok yönlerinin hangi yöne ve kaç hücre gideceÄŸini söyleyerek algoritma çalışmasını tamamlar. ÖÄŸrenciler hızlı bir ÅŸekilde öÄŸretmenin yönergelerini duyup uygular. ÖÄŸretmen daha sonra ortaya çıkan ÅŸeklin boyanmasını ister. Son olarak herkesin ortaya koyduÄŸu çalışmayı kontrol eder.